Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
Dla Sportowców

Dla sportowców

lek. med. Roman Jelinek

Aby uprawianie sportu nie przynosiło bólu i nie szkodziło naszemu zdrowiu

lek. med. Roman Jelinek

Często otrzymuję pytania, czy Finclub posiada w ofercie preparaty dla sportowców. Zdecydowałem się przygotować pewien schemat, który może być dla Was przewodnikiem.

Witaminy idą ręka w rękę z treningiem

Naiwne jest myślenie, że przyjmowanie dowolnych witamin zastąpi porządny trening. Powodem, dla którego polecamy suplementy diety, jest ich zdolność chronienia organizmu przed możliwymi uszkodzeniami. Wcześniej u sportowców, którzy chcieli osiągnąć jak najlepszy wynik, dochodziło do urazów aparatu ruchu lub nawet do uszkodzenia układu sercowo-naczyniowego. W ten sposób wielu czołowych sportowców zostało emerytami-inwalidami. W ciągu ostatnich 20 lat zmieniło się bardzo dużo. Dziś suplementy diety są w sporcie równie ważne jak trening czy rehabilitacja.

Jakie niedobory w treningu mogą spowodować kontuzje u sportowca?

  • Brak dostatecznego przygotowania ogólnego (sportowiec zbyt mocno koncentruje się na swojej dyscyplinie i w niewystarczający sposób poświęca się rozgrzewce lub ćwiczeniom rozluźniającym po wysiłku)
  • Bagatelizowanie ostrzeżenia wydawanego przez organizm (bóle mięśni, bóle stawów, bóle więzadeł, syndrom przetrenowania)
  • W trakcie ćwiczeń organizm ma niedobór tlenu (powstają wolne tlenowe rodniki i stres oksydacyjny, który jest dla nas również niebezpieczny, dochodzi do tzw. lipoperoksydacji wolnego cholesterolu, co może przyśpieszyć rozwój arteriosklerozy, a stąd już kawałek do zawału)

Nie można wprost uwierzyć, jaką ilość pieniędzy ludzie są w stanie zainwestować w nowoczesny sprzęt sportowy, a żałują pieniędzy na ochronę własnego zdrowia. Zapominają, że o jakości osiągnięć sportowych decyduje również stan naszego organizmu.

Odpowiednia dieta nie wystarczy

Jeśli chcemy zapewnić optymalne warunki dla właściwego rozwoju sportowca, a także dla jego dobrego samopoczucia, w trakcie treningów konieczne jest połączenie właściwie dobranej diety z suplementami diety. Trudno jest bowiem intensywnie trenować i równocześnie konsumować dostateczną ilość dobrej jakości pożywienia z zawartością wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Często również przed głównymi zawodami nie można zjeść dostatecznej ilościpożywienia, w większości sportowiec musi być na czczo. Co więcej podróżowanie uniemożliwia właściwe odżywianie się. Wszystko to udowadnia, że bez suplementów diety nie można się w nowoczesnym sporcie obejść. Chciałbym podkreślić, że suplementy diety nie mają nic wspólnego z dopingiem. Ich celem jest przyśpieszenie regeneracji i zapobieganie możliwym uszkodzeniom organizmu. Wybierając suplement diety należy wybrać taką formę, która zapewni nam 100% czystego preparatu. W ten sposób zapobiegniemy komplikacjom, które powodują niepożądane domieszki, które są ogólnie dostępne,i mogą przyczynić się do dyskwalifikacji lub podejrzenia o doping. Preparaty Finclubu dają nam tę pewność. Są to preparaty kontrolowane przez wiele atestów (wypróbowałem je sam na sobie i żadnych problemów przy kontroli dopingowej nie miałem).

FIN SELENITABS
Podstawowy produkt - antyutleniacz, w większości przypadków wystarczy jedna tabletka dziennie. Przy większych obciążeniach, również po wysiłku można zażyć dodatkową drugą tabletkę.

FIN SWEETACERTABS
Bardzo korzystne jest dostarczenie większej ilości witaminy C, najlepiej po każdym treningu czy wysiłku sportowym w dawce 2-4 tabletek. W ten sposób przyśpieszona zostanie regeneracja, zapobiegniemy także rozwojowi tzw. „syndromu przetrenowania".

FIN MINERALTABS
Nie możemy zapomnieć o dostatecznym dostarczeniu do organizmu minerałów, szczególnie wapnia i magnezu. Ich niedobór objawia się skurczami mięśni, bólami stawów, pięt, czasem dochodzi do pęknięcia mięśnia. Zalecam 2-4 tabletek dziennie, w godzinach dopołudniowych, około 2 godzin przed wysiłkiem oraz po wysiłku w celu uzupełnienia minerałów utraconych wraz z potem.

FINTABS C, FINTABS CD, FINTABS CD BORI, FINTABS PRO 
Rozwiązują ten sam problem.

FIN CHLORETABS
Właściwe i regularne wypróżnianie się może w wyraźny sposób wpłynąć na osiągnięcia sportowca. Korzystne jest zwiększone spożywanie błonnika. W takich przypadkach bardzo skuteczny jest CHLORE-MAX w dawce 4 - 6 tabletek, zawsze zapić do 1 litra płynów.

FIN INUBITABS
Dotyczy również wcześniejszego problemu. Mam bardzo dobre doświadczenia z dawkowaniem 2 razy dziennie po 2 tabletki.

FIN SPORTPROTABS
Jest źródłem wysokiej jakości protein roślinnych i zwierzęcych. Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, poleca się go nie tylko aktywnym sportowcom, ale i rekonwalescentom lub osobom odchudzającym się. Dawkowanie 4-6 tabletek w godzinach popołudniowych (to znaczy w okresie regeneracji).

PYCNOGENOL
Bardzo silny antyoksydant, który zalecam przy sportach wymagających wiele wysiłku, zawsze 2 tabletki po wysiłku.

FIN ALERACAPS
Polecany alergikom. W odróżnieniu od leków klasycznych nie ma żadnego wpływu na uwagę czy koncentrację.

FIN AVIS
Polecany sportowcom z tremą czy podrażnionym. Stosować wieczorem w celu wyciszenia.

 

Ogólnie mówiąc: Antyoksydanty i aminokwasy podajemy szczególnie po wysiłku, w okresie regeneracji. Uzupełnianie witamin i minerałów musi być regularne, natomiast preparaty zwiększające kondycję należy stosować głównie w okresie przygotowawczym.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl